PURAKLINIKEN
För att förhöja och förnya upplevelsen av Puraklinikens digitala kanaler skapade vi en serie högkvalitativa och visuellt engagerande filmer som lyfter fram klinikens unika erbjudande och atmosfär. Med fokus på Puraklinikens två huvudområden – tandvård och estetiska injektioner – säkerställde vi att filmerna gav en heltäckande bild av klinikens expertis och varumärke.
Genom att följa kundernas resa genom kliniken, från det första välkomnandet i väntrummet till mötet med specialisterna, skapade vi en inbjudande och genuin känsla. Intervjuer och närbilder av klinikens läkare och experter förstärkte det personliga och proffsiga i Puraklinikens varumärke – en strategi för att få varje kund att känna sig sedd och trygg redan innan de besökt kliniken.
De längre filmerna användes på hemsidan och gav en autentisk känsla av att kliva in på kliniken som kund. Kortare filmer med grafik och text utvecklades specifikt för sociala medier, för att nå målgruppen även när ljudet är avstängt. Dessa 10-15 sekunder långa klipp var kärnfulla och fokuserade på att lyfta klinikens unika fördelar på ett snabbt och tillgängligt sätt.
Dessa filmer gav Purakliniken ett starkt visuellt uttryck som inte bara speglar deras expertis utan även skapar långsiktig trovärdighet och attraktion online.