Nästa generations luftrenare
Tillbaka till det nostalgiska 80-talet! I den här kampanjen tillsammans med Pernilla Wahlgren tar vi oss tillbaka i tiden och hyllar Ozoneair Purify och dess förmåga att skapa renare luft i ditt hem, genom en unik och humoristisk reklamfilm.
I reklamfilmerna blir man helt omsvept av drypande 80 tals-estetik, där Pernilla sjunger och dansar fram exempel på hur dålig luft i hemmet kan uppstå och hur ineffektiva lösningarna oftast har varit – Ozoneair Purify framstår som räddningen från dessa bekymmer.
Vi fick gå hela vägen i vårt filmiska uttryck, både visuellt och i tonalitet, och hade möjlighet att leka med hur reklamfilmer skapades under detta ikoniska årtionde. En klockren flirt med 80-talet och hur Pernilla såg ut på den tiden, vilket ger en extra dimension av humor och underhållning.
Kampanjen syntes överallt, från TV-rutan och i radio, till tryckta annonser och Pernillas egna sociala mediekanaler, med målet att nå ut till en bred publik. Vår reklamfilm fick en hjärtlig mottagning och har bland annat synts under Nyhetsmorgon i TV4 och andra tittarmagneter, där responsen från tittarna har varit överväldigande positiv.