Det finns inget som är viktigare än autencitet. Om du har möjlighet att använda det i din kommunikation borde du ta chansen. Det är det vi ville göra med Unibet Brand filmer.
Vi lade ner mycket arbete på att klargöra för oss själva internt vad autencitet betyder, vad det är och vad det inte är. Utmaningen med Unibet Brand filmer var att arbeta för en autentisk känsla och ett tydligt meddelande, utan att för den delen förlora magin mellan tagningarna.
Konceptidéen för Unibet Brand filmer var att uppmärksamma några av de mest dedikerade fotbollssupportrarna i Sverige vilkas hjärtan bankar hårt för deras favoritlag i olika europeiska ligor. Vi ville porträttera entusiaster som bor i till exempel Vårgårda eller Gävle, men som har hjärtat i Milano eller London och dedikerar sin fritid åt att stötta ett lag eller hylla en specifik spelare.
Med ett tonläge genomsyrat av autencitet och äkta känslor ville vi komma nära supportrarna och hur de lever med fotbollen i sin vardag: traditioner kopplade till sporten, glädjen kring matcherna och hur de talar om sin passion. Vi besöker dem i deras hem och ute där de befinner sig innan och under matcher. Med utgångspunkt i det teatraliska bygger vi igenkänning genom reportagen.
Tittaren får lära känna fotbollssupportrarna genom den föredetta fotbollsspelaren Glenn Hyséns ögon. Hans reaktioner till olika situationer i filmerna hjälper tittaren att känna likadant och relatera. Kort och gott, vi visar magin av sportglädje och entusiasm på det mest autentiska sätt.